Markedsføring av Byttehelgen

Når det praktiske er på plass, er jobben nå å få flest mulig til å levere inn brukt skiutstyr, og sørge for å markedsføre når og hvor Byttehelgen finner sted. SpareBank 1 hjelper deg med å markedsføre Byttehelgen, blant annet med å kommunisere din Byttehelg slik at flest mulig kommer. Men husk at du også kan gjøre en god del selv. Her får du noen tips:

Sånn kan du markedsføre Byttehelgen

Lag en liten plan for hvordan du kan kommunisere klubbens Byttehelg og tenk på hvordan du kan nå alle som vil selge og kjøpe ski. Kan du for eksempel:

  • Sende ut informasjon til alle medlemmer i skiklubben?
  • Hvordan kan du bruke klubbens nettside og Facebook side smartest mulig?
  • Er det mulig å gi litt informasjon via skolene?
  • Kan lokalavisen skrive om arrangementet i forkant, og være med under
    Byttehelgen for å dokumentere?
  • Hvordan kan nærmiljøet brukes smart, for eksempel ved å henge opp plakater eller skistativhengere som du finner i byttehelgspakken.

Les mer her om materiellet du får i byttehelgspakken. I tillegg til Byttehelgspakken kan du laste ned innhold du kan bruke på Facebook og klubbens nettsider. Du finner det under Materiell etterhvert som det legges ut.

Andre tips

  • Vær tidlig ute med å få folk til å rydde i garasje og boder og gjør de oppmerksomme på at de kan tjene penger på skiutstyr som ingen bruker. Begynn allerede 3-4 uker før arrangementet.
  •  1-2 uker før kan klubben øke intensiteten og inkludere markedsføring av selve byttehelgen (Både dato/muligheter for nytt utstyr og innlevering av ski.)
  • Kanskje kan du også få noen tips fra kontaktpersonen i banken din? I SpareBank 1 jobber det folk som kan mye om markedsføring og kjenner til alle medier og kanaler i området.